Articole
Despre creștere, (re)descoperire și învățare: o călătorie de formare
Din martie și până acum, am avut onoarea să însoțesc în călătoria lor de formare două grupe de absolvenți ai cursului de instructor preparator formare, care și-au depășit propriile așteptări și limite.
Scopul nostru a fost să pregătim cursanții să livreze training-uri de inducție valoroase și de impact pentru angajații noi. Am lucrat împreună atât la aspectele tehnice, cât și la cele mai personale, specifice tolbei de competențe și cunoștințe ale unui instructor de formare.
Dat fiind că aceste întâlniri au fost o experiență nouă pentru majoritatea participanților, credem (și s-a dovedit) că i-am scos din zona de confort. I-am provocat cu exerciții de lucru în echipă, prezentări individuale în fața grupului și scurte momente de auto-reflecție, nu doar pentru a-i ajuta să devină mentori mai buni pentru colegii noi, ci și pentru a le crește gradul de conștientizare și încredere de sine.
Îmi dau seama că multe din ceea ce am făcut împreună n-au fost tocmai informații noi, ci mai degrabă informații ascunse, pe care ei nici nu realizau că le dețineau. Cu atât mai mult cu cât le puneau deja și în practică! Încă din primele zile au apărut acele sclipiri de sensibilizare în fața propriilor comportamente, așa-numitele lucruri pe care le facem „după ureche”, nu că le-am fi auzit undeva înainte sau ni le-ar fi zis cineva că așa ar trebui făcute, conform spuselor cursanților.
Astfel, fiecare zi de training a mai adus puțină claritate, ordine și structură, a conectat efectiv teoria de practica zilnică. Acestea au condus spre învățături și schimbări la un nivel mai profund de atitudine și mentalitate, susținute și de încurajarea colegilor, prieteniile formate și învățarea reciprocă.
Unul dintre insight-urile care m-au impresionat a fost din partea unui operator din producție: „…trebuie mai întâi să mă analizez pe mine, să îmi îmbunătățesc competențele, pentru ca apoi să-l pot înțelege pe cursant și să mă pliez pe nevoile lui, să-l învăț ce are de făcut”.
Printre alte elemente de impact, cel mai des se numără îmbunătățirea comunicării și a ascultării active, ascuțirea unei atenții personalizate și crearea de conexiuni, utilizarea potențialului interior și creșterea nivelului de încredere și siguranță de sine.